12/21/09

Getting the story backwards.


Wait, doesn't it say three wise men went to visit one baby? Damn it, we've got this backwards.

Seriously, though, we've got a bumper crop this year, y'all. I remember being a young'un, going to bonfire parties and singalongs with my hippie parents, playing with the other kids in the flickering, cold night. I remember dozing in the back of our VW Rabbit, watching upwards out of the back window as the trees flickered over us, riding down a canopy road from the Land Co-op or Oxbottom back to our little place in Lloyd.

And here we are again. My sister and my friends having their firsts - all boys this time around - and bringing them to parties. It won't be long before they are weaving through the crowd, planning raids on the snack table, flirting with the ladies, showing off their best toys to each other.

Cycle of life, y'all. Oh, and go check out my Xmas present for my own sweet mama: her blog is now easier than ever to find or recommend at blessourhearts.net - her own domain name!

9 comments:

Steph(anie) said...

I didn't know she got a domain name! Exciting!

I want to give you a hard time about calling yourself a wise man, but I can't come up with anything... crap.

Yay! Three baby boys :)

downtown guy said...

Well, I am more of a wise guy than a wise man, but you get the idea...

Ms. Moon said...

Oh my God! I am so glad I got to see the Trifecta of Babies!
Yep. I remember when you were born and it was a bumper crop that year, too. Every hippie woman I knew had a baby. It was such a wonderful community and you were all so beautiful.
And now here we are- the next crop.
Blessings, blessings. Beautiful blessings.
And thank-you for my very own domain name. I don't even know what to say, I'm so damn proud.
Love...Mama
P.S. Those boys are gonna be hell on wheels. All of them. I just know it. It is definitely going to take a village to raise 'em up right. And luckily for them- they have one.

May said...

I'm so glad I get to see the babies!! I want them to bring me presents this year.

downtown guy said...

Mama: I'm glad you like it! And I can't wait to see those three running wild.

May: all the mamas should get together and go out delivering presents with the bebes.

Sarcastic Bastard said...

Great gift idea, my love. Good thankin'.

Petit fleur said...

My word verification? brapp! No kidding!

Wee ones are fun at holiday time.
Have a Merry merry Christmas Hank, and a Happy New year.
xopf

allthistrouble said...

Oooooooooweeee!

Bethany said...

What a perfect, thoughtful gift.
Love your rememberings, sounds like a great childhood.